سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 87 آذر 30 , ساعت 8:40 صبح
1- در حالی که عقربه‌های اسکوربورد ورزشگاه شهید باهنر کرمان دقیقه 93 بازی مس با راه‌‌آهن را نشان می‌داد و جلال مرادی، ناظر داوری با نشان دادن ساعت مچی‌اش از محسن قهرمانی می‌خواست سوت پایان بازی را به صدا در بیاورد، او دستور به ادامه بازی داد. وقتی گل تساوی راه‌آهن در همین لحظات به ثمر رسید، محسن قهرمانی با مردود اعلام کردن آن، بزرگ‌ترین گاف داوری نیم‌فصل اول را رقم زد.
2- بازی پاس با داماش بدون رقم‌خوردن صحنه‌ و اتفاق جذابی در شرف اتمام بود اما محمود رفیعی ناگهان جالب‌ترین صحنه این بازی را رقم زد. جایی که امیرحسین یوسفی، مهاجم داماش بدون برخورد با هیچ بازیکنی، پایش در چاله نسبتا عمیق درون هجده‌قدم پاس فرو رفت و رفیعی بلافاصله اعلام پنالتی کرد. این پنالتی به گل تبدیل شد تا دومین برد داماش در نیم‌فصل اول با اشتباه محرز داوری رقم بخورد.
3- حمایت از داوران در همه حال، سیاست مسعود عنایت طی سه سال اخیر بوده. نوید مظفری اما چنان قضاوتی را در بازی ملوان و راه‌آهن از خود به نمایش گذاشت که عنایت این بازی را تنها بازی مشکل‌دار نیم‌فصل اول به لحاظ داوری دانست. در یک صحنه به یاد‌ماندنی وقتی ابوذر رحیمی با یک ضربه برگردان محکم هادی تامینی را بدون توپ نقش بر زمین کرد، نوید مظفری دستور به ادامه بازی داد و این روند تا دقیقه 90 این بازی ادامه داشت.
 4- اواسط نیمه دوم بود که کریم باقری با یک پاس پشت‌دفاع دو‌کارمو را در یک موقعیت ایده‌ال قرار داد، مهاجم برزیلی پرسپولیس اما با خطایی شبیه فن کمر توسط مصطفی صبری سرنگون شد، ولی محمود رفیعی در میان بهت بازیکنان و مربیان هر دو تیم خطای دو‌کارمو را اعلام کرد. ضربه خطا که زده شده توسط مدافعان پرسپولیس به اوت رفت و پرتاب اوت سیامک کوهنورد، با ضربه سر کریم باقری و به فاصله یک دقیقه پس از اشتباه محرز رفیعی به تک‌گل سه امتیازی مقاومت تبدیل شد.
 5- در حالی که گفته می‌شد با قضاوت سعید مظفری، طلسم سلطه داوران خارجی در بازی‌های داربی پایتخت شکسته خواهد شد. در فاصله چند روز مانده به بازی استقلال و پرسپولیس، سعد کمیل  کویتی برای قضاوت این بازی انتخاب شد. او در یک روز پراشتباه پس از خطای مسلم مهدی واعظی روی آرش برهانی، از گرفتن یک پنالتی مسلم به سود استقلال چشم‌پوشی کرد. داور کویتی که قبل از بازی به عنایت گفته بود، قضاوت‌های من همیشه برای ایرانی‌ها راضی‌کننده بوده، این‌بار هم 100 هزار هوادار ایرانی را راضی به خانه فرستاد.
 6- بازی با نتیجه 2 بر یک به سود پرسپولیس در جریان بود که فریدون فضلی با یک تکل محکم علی کریمی را متوقف کرد. به گفته اکثر کارشناسان داوری فضلی در این صحنه مستحق دریافت کارت زرد دوم بود، اما خداداد افشاریان از اخراج او صرفنظر کرد تا سه دقیقه بعد مهاجم صباباتری گل تساوی تیمش و دهمین گل فصل خود را به‌ثمر برساند.
7- بحث‌برانگیزترین صحنه داوری در بازی پرسپولیس با مس اتفاق افتاد. در حالی که مس با تاکتیک دفاع و ضدحمله در ورزشگاه آزادی و مقابل قهرمان فصل قبل پیش افتاده بود، ارسال محمد منصوری در حالتی مشکوک به دست علی حمودی برخورد کرد و مسعود مرادی که هواداران پرسپولیس به واسطه اتفاقات دو فصل اخیر حساسیت ویژه‌ای حتی نسبت به نام او پیدا کرده‌اند، دستور به ادامه بازی داد. هجمه انتقادات نسبت به مرادی و به‌خصوص پس از این بازی به جایی رسید که او حتی تهدید به کناره‌گیری از داوری کرد.
 8- در روزی که در دو صحنه مشکوک، آفساید بازیکنان راه‌آهن به درستی اعلام و دو گل این تیم به استقلال مردود اعلام شد، علیرضا فغانی گل برهانی را که در موقعیت آفساید به‌ثمر رسید، مردود اعلام کرد. در این صحنه رسول فروغی که در بازی استقلال و فولاد هم با اشتباهات خود نتیجه بازی را رقم زده بود، به اشتباه پرچمش را بالا نبرد و علیرضا فغانی هم روی این اشتباه صحه گذاشت تا پس از باخت راه‌آهن به استقلال، داوود مهابادی در یک قدمی اخراج قرار بگیرد.
 9- پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس با گلی که مهاجم برق‌شیراز در نیمه دوم به‌ثمر رساند، به یک برتری شکننده تبدیل شده بود. در لحظاتی که بازیکنان برق برای زدن گل تساوی حملات دامنه‌ داری را روی دروازه پرسپولیس طراحی می‌کردند، محمد منصوری پس از رد شدن از میان دو بازیکن برق، خود را نقش بر زمین کرد و یدالله جهانبازی با اعلام این پنالتی مشکوک به تنهایی تیر خلاص را بر پیکر برق‌شیراز زد.
 10- تنها هفت دقیقه از آغاز نیمه دوم بازی پرسپولیس و ملوان گذشته بود که محسن قهرمانی پس از خطا روی رافخایی به نشانه پنالتی سوت خود را به صدا در‌آورد. لحظاتی بعد و در حالی که پرسپولیس بازی را به تساوی کشانده بود، پژمان نوری پس از خطای مدافعان ملوان در هجده‌قدم این تیم سرنگون شد اما با چشم‌پوشی محسن قهرمانی از این صحنه، اولین تساوی پرسپولیس در نیم‌فصل اول رقم خورد. پس از اعتراض نوری به این صحنه بود که از سوی تماشاگران ملوان با رکیک‌ترین الفاظ مورد نوازش قرار گرفت.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ