سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 87 شهریور 27 , ساعت 9:9 صبح
مسابقه تیم های فوتبال پیام خراسان و پرسپولیس از هفته هفتم لیگ برتر برگزار شد.
در پایان، تیم تهرانی 2 بر یک به پیروزی رسید و در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر 3 امتیاز را به سود خود ذخیره کرد.
از نکات جالب توجه در این مسابقه می توان به تبلغات دور زمین ورزشگاه ثامن مشهد اشاره کرد که در تابلوهای تبلیغاتی، تولیدات کارخانه کوکاکولا دیده می‌شد. این شرکت امریکایی در نزدیک به 200 کشور جهان محصولات خود را تولید یا می‌فروشد.
مخالفت کوکاکولا با تحریم رژیم صهیونیستی در سال 1345 از سوی وزارت خارجه این رژیم، از وقایع مهم سال دانسته شد. در سال 1365 هم به دلیل 30 سال حمایت از حیات این رژیم و تحریم این رژیم، مورد تقدیر قرار گرفت. این شرکت میزبان و پشتیبان اتاق بازرگانی امریکا و رژیم اشغالگر قدس در سال 1380 بود.
شرکت خوشگوار در ایران با این شرکت قرارداد همکاری دارد. در سال‌های اخیر اعتراضات گسترده‌ی مردمی به این همکاری صورت گرفته که تا کنون به آن توجهی نشده است. معترضان به فروش کالاهای حامی رژیم صهیونیستی خصوصا پپسی و کوکاکولا در ایران به استفتائی از مقام معظم رهبری نیز استناد می‌کنند. در سؤال 263 کتاب اجوبة الاستفتائات مقام معظم رهبری، پرسیده شده که آیا برای مسلمانان خرید کالاهای اسرائیلی که در سرزمین اسلامی به فروش می‌رسند جایز است که حضرت آیت ا.. خامنه ای اینچنین پاسخ فرموده اند: "بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از کالاهایی که سود تولید و فروش آنها عاید صهیونیست ها که با اسلام و مسلمین در حال جنگ هستند، می‌شود، اجتناب کنند."
البته این همکاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی قطع شده بود که از سال 1373 به وساطت شرکتی ایرلندی به نام کوکاکولا آتلانتیک، این همکاری صورت گرفته است.
درباره مضرات محصولات کوکاکولا نیز بحث‌های جدی صورت گرفته است. تا کنون 44 دانشگاه بزرگ جهان از جمله ساسکس، منچستر و آکسفورد انگلیس، عرضه و فروش این نوشابه ناسالم و غیربهداشتی را در ساختمان‌ها و خوابگاه های خود ممنوع کرده اند.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ